دوشنبه، بهمن ۱۷، ۱۳۸۴

يا حق...

هفته پيش تو كلاس ادبيات استاد در مورد مولانا و شمس صحبت مي كرد و تعريف كرد
«يه روزي مولانا به شمس مي گه تو كه تواناييش رو داري روي آب راه بري يكبار هم منو همراه خودت بكن كه من هم راه رفتن روي آب رو تجربه كنم و شمس قبول مي كنه و به مولانا مي گه تو دنبال من حركت كن و اين چوب رو بگير و در طول سير بگو يا شمس يا شمس و مولانا اين كار رو مي كنه و وقتي روي آب قرار مي گيره و گوش مي كنه مي بينه شمس مدام ذكر يا حق رو مي گه...
به فكر مولانا ميرسه كه چرا من بگم يا شمس خوب من هم ميگم يا حق... و به محض اينكه مي گه يا حق توي آب فرو مي ره شمس كمك مي كنه و مولانا رو از آب در مي آره و ازش مي پرسه چي شد كه اين طوري شد و توي آب رفتي؟ و مولانا هم مي گه من ديدم تو مي گي يا حق با خودم فكر كردم كه منم بگم يا حق و به محض ذكر يا حق به آب فرو رفتم ...
شمس به مولانا مي گه تو كه شمس رو مي شناسي ذكرش رو مي گي حق رو كه نمي شناسي...
اين شد كه ديگه اون پائين نمي گم :يا حق...
و اما در مورد مراقب خودتون و اطرافيانتون باشيد! به نظر من اگه هر كسي مراقب باشه از جانب خودش آسيبي به كس ديگه اي نرسه هيچ بدي اي وجود نخواهد داشت پس
مراقب خودتون و اطرافيانتون باشيد.


۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
مژگان جون
جالب بود.
واقعا" چقدر خوب میشد اگه هرکسی حواسش به کاری که میکرد بود و برای دیگران مشکلی ایجاد نمیکرد.

ناشناس گفت...

ما كه هيچ كي رو نميشناسيم تكليف چيه

ناشناس گفت...

hekayate jalebi bood
afarin

ناشناس گفت...

تکیه کلامهایت را به کلامی از یاد مبر که این کلامهایت تو را به دیگران شناسانده اند....تا بعد(یلدانشین)

ناشناس گفت...

ای کاش همه اینطوری بودن...

ناشناس گفت...

salam khanoom khanooma har 10bari ke man sar mizanam to bayad 1bar sar bezani behem bimarefaaat?!!!

ناشناس گفت...

جمله آخرت عالی بود آدم همیشه باید مواظب خودش و اطرافیانش باشه

ناشناس گفت...

ولی یا حق

ناشناس گفت...

دختر آفتاب عزیز من این داستان رو تا حالا نشنیده بودم. جالب بود. اما راست راستش رو بخوای خودم از شنیدن این عبارت بجای اینکه یاد مولانا و شمس بیفتم یاد داستانهای ناخوشایندی میفتم...

ناشناس گفت...

مژگان جان من هیچ ایمیلی ازت نگرفتم مطمئنی به آدرس درست ایمیل زدی؟

ناشناس گفت...

خیلی قشنگ خیلی قشنگ خیلی قشنگ بود. برایم آموزنده بود.نکته ای که هست این که آدم، خودشناس باشد،خداشناس هم خواهد شد. این را هم سکه دیگر این نوشته بدانیم.