شنبه، دی ۲۴، ۱۳۸۴

پژواك زندگي


مردی همراه با پسرش در جنگلی می رفتند. ناگهان پسر زمین خورد و درد شدیدی احساس کرد. او فریاد کشید آآآآآه. در حالی که تعجب کرده بود صدایی از کوه شنید آآآآه. با کنجکاوی فریاد زد "تو که هستی؟" اما تنها جوابی که شنید این بود " تو که هستی؟". این او را عصبانی کرد و داد زد "تو ترسویی" و صدا جواب داد "تو ترسویی". به پدرش نگاه کرد و پرسید "پدر، چه اتفاقی دارد می افتد ؟" پدر فریاد زد "من تو را تحسین می کنم" صدا پاسخ داد "من تو را تحسین می کنم" پدر فریاد کشید "تو شگفت انگیزی" و آن آوا پاسخ داد "تو شگفت انگیزی" پسرک متعجب بود اما هنوز نفهمیده بود چه خبر است. بعد پدر توضیح داد مردم این پدیده را پژواک می نامند. اما در حقیقت این زندگی است. زندگی هر چه را که بدهی به تو بر میگرداند! زندگی آیینه اعمال و کارهای توست. اگر عشق بیشتری می خواهی عشق بیشتری بده. اگر مهربانی بیشتری می خواهی بیشتر مهربان باش. اگر می خواهی مردم نسبت به تو صبور و مؤدب باشند صبر وادب داشته باش. این قانون طبیعت در هر جنبه از زندگی ما اعمال می شود. زندگی هر چه که بدهی به تو بر می گرداند زندگی تو حاصل یک تصادف نیست بلکه آیینه ای است از کارهای خود.
پ.ن: چقدر دلم ميخواست درد پا رو بهانه كنم و خودمو لوس كنم...ولي حيف كه.... شايد حيف كه بلد نيستم
مراقب خودتون و اطرافيانتون باشيد.
يا حق

۷ نظر:

ناشناس گفت...

حیف که بلد نیستی،اگه لوس کردن واسه کسی باشه که به همون پژواک جواب بده

ناشناس گفت...

salam,kamelan 2roste,bishtare adama khodeshoon in tajrobaro be dast miaran,har dasti bedi hamoon dast migiri.sabzo paidar bashi.

ناشناس گفت...

سرنوشت الان تو نتيجه كارهايي كه در گذشته انجام دادي تا تاوانش را چه خوب چه بد در در اينده ببني ...
نيدونم كي گفته فقط بهش ايمان دارم.

ناشناس گفت...

salam /az kareton khili khosham omad/
kare feleshetonam khili khob bod .

ghaleb banditonam khobe /movafaghiyateton ro khastaram.
manam karamo taze shoro kardam va be rahnamay shoma mohtajam. mishe komakam konid. mamnon misham /
rasti khodamo moarefi nakardam: amir 24 ramsar. daneshjoye modiriyate bazargani
دلت شاد
لبت خندون
و هيچ غروبت غمگين مباد
hagh yareton

ناشناس گفت...

سلام.
بذار بگم كه اميد وارم كردي .ممنونم.
اينكه هنوز اين دنيا دل صاف و روشن هست.فكر كنم شمارو هم به وبلاگ هايي كه مي خونم بايد اضافه كنم.
شعر زير كه اوردي جالب بود به دیدارم بیا.....

ناشناس گفت...

چطوری میتونم مراقب اطرافیانم باشم؟
من حتی نتوانستم دل خودم را نگه دارم...

ناشناس گفت...

lezat bordam